Parkeren

Kan ik een parkeerplaats reserveren?

Ja, het is mogelijk om online een parkeerplaats te reserveren op P1, P2 of P3. Kijk voor de mogelijkheden en de voordeligste tarieven in het online reserveringssysteem.

Hoe reserveer ik een parkeerplaats?

U kunt online een parkeerplaats reserveren. Ga naar het online reserveringssysteem.

Wat zijn de parkeertarieven?

De parkeertarieven verschillen per parkeerproduct. Kijk voor de voordeligste parkeertarieven in het online reserveringssysteem.

Waar kan ik terecht met vragen?

Op werkdagen kunt u tussen 08:30 en 17:00 uur uw vragen over parkeren sturen naar

parking@gae.nl of bellen naar 050-309 70 70.

Hoe werkt het parkeren met een online reservering?

Op P1 is de mogelijkheid om in en uit te rijden op kenteken. Dit kunt u aangeven bij uw reservering.  Let op: vergeet niet uw uitrijdkaart uit de automaat bij de slagboom te nemen. Deze dient u bij de slagboom aan te bieden wanneer u het parkeerterrein met uw auto verlaat.  

 Daarnaast is het mogelijk om op P1, P2 en P3 in te rijden met een toegangscode of barcode. Deze toegangscode staat op uw parkeerticket dat u per e-mail heeft ontvangen.  Wanneer u arriveert kunt u bij de slagboom op het ticketautomaat uw toegangscode invoeren.  Het parkeersysteem weet dan dat u bent gearriveerd en u ontvangt een uitrijdkaart.

 

 

Hoe weet ik dat mijn reservering is gelukt?

Indien u een bevestiging in uw e-mail heeft ontvangen, dan weet u zeker dat de reservering is gelukt.

Hoever van te voren kan ik mijn parkeerplek reserveren?

U kunt tot 1 jaar vooruit uw parkeerplaats reserveren.

Tot wanneer kan ik een parkeerplaats reserveren?

U kunt tot 24 uur voor vertrek van uw vlucht een parkeerplaats reserveren.

Kan ik meerdere reserveringen maken in één periode?

Ja, u kunt binnen uw account meerdere reserveringen maken en beheren.

Ik sta langer geparkeerd dan dat ik heb gereserveerd. Wat moet ik doen?

Het is geen probleem om langer op het parkeerterrein te staan dan uw reservering. Wel dient u de extra parkeerdagen te betalen. Voor een dag extra betaalt u het normale oprijdtarief van het betreffende parkeerterrein, bovenop uw reeds gemaakte parkeerkosten . Bij het inrijden op het parkeerterrein ontvangt u ten alle tijden een parkeerkaartje. Ga met dit parkeerkaartje naar een betaalautomaat om het resterende bedrag te voldoen. Na betaling van uw parkeerkaart heeft u 15 minuten om uit te rijden.

Kan ik mijn reservering wijzigen of annuleren?

U kunt tot 3 dagen voor vertrek van uw vlucht uw reservering wijzigen of annuleren. Wijzigingen kunt u doorvoeren door naar uw boeking te gaan en in te loggen op “Mijn account”, tenzij wijzigen of annuleren bij het betreffende parkeerproduct is uitgesloten. Aan het annuleren van uw boeking zijn 10 euro administratiekosten verbonden.

Kan ik met mijn creditcard het parkeerterrein oprijden?

Nee, het is niet mogelijk om op uw creditcard het parkeerterrein op te rijden. U kunt wel uw parkeerticket met creditcard afrekenen bij het betaalautomaat. Ook is het mogelijk om online uw parkeerplaats te reserveren en deze af te rekenen met creditcard.

Ik heb geen printer. Kan ik toch met mijn reservering het parkeerterrein oprijden?

Ja, op uw bevestiging staat een toegangscode vermeld. U kunt met deze toegangscode het parkeerterrein oprijden. Wanneer u voor de slagboom staat, toetst u de toegangscode in op de zuil. De slagboom gaat open en u kunt oprijden.

Indien u op P1 parkeert en uw kenteken heeft opgegeven, kunt u ook op kenteken inrijden. Let op, u dient wel altijd een parkeerkaart te trekken voordat u het parkeerterrein oprijdt.

Hoe lang na mijn reservering ontvang ik mijn parkeerticket?

Na betaling en bevestiging ontvangt u binnen 24 uur uw parkeerticket. Heeft u geen parkeerticket ontvangen? Controleer dan uw postvak ongewenste mail. Indien u geen parkeerticket heeft ontvangen kunt u op werkdagen van 08:30 tot 17:00 uur contact opnemen met parking(at)gae.nl of via 050- 309 70 70.

Ik wil graag reserveren, maar weet mijn vluchtnummer nog niet, is dat een probleem?

Nee, u kunt uw parkeerplaats reserveren zonder uw vluchtnummer in te voeren.

Is er vervoer van en naar de parkeerplaats?

Alle parkeerterreinen van Groningen Airport Eelde zijn op loopafstand. Er is daarom geen vervoer tussen de parkeerterreinen en de terminal.

Hoe betaal ik mijn online reservering voor het parkeren?

U kunt betalen met uw creditcard (MasterCard, Visa en American Express), Giropay en via Ideal.

Waar kan ik mijn parkeergeld betalen?

U kunt uw parkeerticket afrekenen bij de betaalautomaten op de parkeerterreinen. Bij het parkeerautomaat voor Restaurant Airport Eelde kunt u zowel contant, met pin of met creditcard afrekenen. Bij de parkeerautomaten op P2 en P3 kunt u alleen met pin of creditcard betalen.

Reserveert u uw parkeerplaats in onze parkeershop? Dan kunt u uw parkeerplaats betalen met Ideal of uw creditcard.