Parkeren › Groningen Airport Eelde

Parkeren

Kan ik een parkeerplaats reserveren?

Ja, het is mogelijk om online een parkeerplaats te reserveren op P1, P2 of P3. Kijk voor de mogelijkheden en de voordeligste tarieven in het online reserveringssysteem.

Hoe reserveer ik een parkeerplaats?

Je kunt online een parkeerplaats reserveren. Ga naar het online reserveringssysteem.

Wat zijn de parkeertarieven?

De parkeertarieven verschillen per parkeerproduct. Kijk voor de voordeligste parkeertarieven in het online reserveringssysteem.

Waar kan ik terecht met vragen?

Op werkdagen kun je tussen 08:30 en 17:00 uur uw vragen over parkeren sturen naar

parking@gae.nl of bellen naar 050-309 70 70.

Hoe werkt het parkeren met een online reservering?

Op P1 is de mogelijkheid om in en uit te rijden op kenteken. Dit kun je aangeven bij je reservering.  Let op: vergeet niet je uitrijkaart uit de automaat bij de slagboom te nemen. Deze dien je bij de slagboom aan te bieden wanneer je het parkeerterrein met de auto verlaat.  

 Daarnaast is het mogelijk om op P1, P2 en P3 in te rijden met een toegangscode of barcode. Deze toegangscode staat op het parkeerticket dat je per e-mail heeft ontvangen. Wanneer je arriveert kun je bij de slagboom op het ticketautomaat je toegangscode invoeren. Het parkeersysteem weet dan dat je bent gearriveerd en je ontvangt een uitrijkaart.

 

 

Hoe weet ik dat mijn reservering is gelukt?

Indien je een bevestiging in jouw e-mail hebt ontvangen, dan weet je zeker dat de reservering is gelukt.

Hoever van te voren kan ik mijn parkeerplek reserveren?

Je kunt tot 1 jaar vooruit je parkeerplaats reserveren.

Tot wanneer kan ik een parkeerplaats reserveren?

Je kunt tot 24 uur voor vertrek een parkeerplaats reserveren.

Kan ik meerdere reserveringen maken in één periode?

Ja, je kunt binnen jouw account meerdere reserveringen maken en beheren.

Ik sta langer geparkeerd dan dat ik heb gereserveerd. Wat moet ik doen?

Het is geen probleem om langer op het parkeerterrein te staan dan je reservering. Wel dien je de extra parkeerdagen te betalen. Voor een dag extra betaal je het normale oprijdtarief van het betreffende parkeerterrein, bovenop de reeds gemaakte parkeerkosten . Bij het inrijden op het parkeerterrein ontvang je ten alle tijden een parkeerkaartje. Ga met dit parkeerkaartje naar een betaalautomaat om het resterende bedrag te voldoen. Na betaling van je parkeerkaart, heb je 15 minuten om uit te rijden.

Kan ik mijn reservering wijzigen of annuleren?

Je kunt tot 3 dagen voor vertrek van je vlucht jouw reservering wijzigen of annuleren. Tenzij wijzigen of annuleren bij het betreffende parkeerproduct is uitgesloten.

Wijzigingen kun je doorvoeren door naar jouw boeking te gaan en in te loggen op “Mijn account” op de pagina parkeren.groningenairport.nl. Aan het annuleren van de boeking zijn 10 euro administratiekosten verbonden.

Kan ik met mijn creditcard het parkeerterrein oprijden?

Het is niet mogelijk om met je creditcard het parkeerterrein op te rijden. Je kunt wel je parkeerticket met creditcard afrekenen bij het betaalautomaat. Ook is het mogelijk om online je parkeerplaats te reserveren en deze af te rekenen met creditcard.

Ik heb geen printer. Kan ik toch met mijn reservering het parkeerterrein oprijden?

Op de bevestiging staat een toegangscode vermeld. Je kunt met deze toegangscode het parkeerterrein oprijden. Wanneer je voor de slagboom staat, toets je de toegangscode in op de zuil. De slagboom gaat open en je kunt oprijden.

Indien je op P1 parkeert en je kenteken hebt opgegeven, kun je ook op kentekenherkenning inrijden. Let op: je dient wel altijd een parkeerkaart te trekken voordat je het parkeerterrein oprijdt.

Hoe lang na mijn reservering ontvang ik mijn parkeerticket?

Na betaling en bevestiging ontvang je binnen 24 uur je parkeerticket. Heb je geen parkeerticket ontvangen? Controleer dan jouw postvak met ongewenste mail. Indien je geen parkeerticket hebt ontvangen, kun je op werkdagen van 08:30 tot 17:00 uur contact opnemen met parking(at)gae.nl of via 050- 309 70 70.

Ik wil graag reserveren, maar weet mijn vluchtnummer nog niet, is dat een probleem?

Nee, je kunt geen parkeerplaats reserveren zonder je vluchtnummer in te voeren.

Is er vervoer van en naar de parkeerplaats?

Alle parkeerterreinen van Groningen Airport Eelde zijn op loopafstand. Er is daarom geen vervoer tussen de parkeerterreinen en de terminal.

Hoe betaal ik mijn online reservering voor het parkeren?

Je kunt betalen met creditcard (MasterCard, Visa en American Express), Giropay en via Ideal.

Waar kan ik mijn parkeergeld betalen?

Je kunt je parkeerticket afrekenen bij de betaalautomaten op de parkeerterreinen. Bij het parkeerautomaat voor het luchthavenrestaurant Bites & Flights kun je zowel contant, met pin of met creditcard afrekenen. Bij de parkeerautomaten op P2 en P3 kun je alleen met pin of creditcard betalen.

Reserveert je jouw parkeerplaats in onze parkeershop? Dan kun je betalen met Ideal of creditcard.