Let op: vanaf 30 december 2018 vliegt Nordica niet langer naar Kopenhagen en München. Voor vragen over je boeking kun je contact opnemen met Nordica of de partij bij wie je jouw vliegtickets hebt geboekt.

Klik hier voor meer informatie

Parkeren

Kan ik een parkeerplaats reserveren?

Ja, het is mogelijk om online een parkeerplaats te reserveren op P1, P2 of P3. Kijk voor de mogelijkheden en de voordeligste tarieven in het online reserveringssysteem.

Hoe reserveer ik een parkeerplaats?

Je kunt online een parkeerplaats reserveren. Ga naar het online reserveringssysteem.

Wat zijn de parkeertarieven?

De parkeertarieven verschillen per parkeerproduct. Kijk voor de voordeligste parkeertarieven in het online reserveringssysteem.

Hoe werkt het parkeren met een online reservering?

Op zowel P1, P2 als P3 bestaat de mogelijkheid om in en uit te rijden op kenteken. Dit kun je aangeven bij je reservering. Let op: vergeet niet bij het oprijden je uitrijkaart uit de automaat bij de slagboom te nemen. Deze dien je bij de slagboom aan te bieden wanneer je het parkeerterrein met de auto weer verlaat.  

Daarnaast is het mogelijk om op P1, P2 en P3 in te rijden met een toegangscode of barcode. Deze toegangscode staat op het parkeerticket dat je per e-mail hebt ontvangen. Wanneer je arriveert kun je bij de slagboom op het ticketautomaat je toegangscode invoeren. Het parkeersysteem weet dan dat je bent gearriveerd en je ontvangt een uitrijkaart.

 

 

Hoe weet ik dat mijn reservering is gelukt?

Indien je een bevestiging in jouw e-mail hebt ontvangen, dan weet je zeker dat de reservering is gelukt.

Hoe lang na mijn reservering ontvang ik mijn parkeerticket?

Na betaling en bevestiging ontvang je binnen 24 uur je parkeerticket. Heb je geen parkeerticket ontvangen? Controleer dan jouw postvak met ongewenste mail. Indien je geen parkeerticket hebt ontvangen, kun je op werkdagen van 08:30 tot 17:00 uur contact opnemen met parking@gae.nl of via 050-3097070.

Hoe ver van te voren kan ik mijn parkeerplek reserveren?

Je kunt tot 1 jaar vooruit je parkeerplaats reserveren.

Tot wanneer kan ik een parkeerplaats reserveren?

Tot 4 uur voor vertrek van je vlucht kun je een reservering maken. Let wel: vol = vol.

Kan ik meerdere reserveringen maken in één periode?

Ja, je kunt binnen jouw account meerdere reserveringen maken en beheren.

Ik sta langer geparkeerd dan dat ik heb gereserveerd. Wat moet ik doen?

Het is geen probleem om langer op het parkeerterrein te staan dan je reservering. Wel dien je de extra geparkeerde uren zelf te betalen. Voor ieder extra uur betaal je het normale uurtarief van het desbetreffende parkeerterrein, bovenop de reeds gemaakte parkeerkosten. Bij het inrijden op het parkeerterrein ontvang je te allen tijde een parkeerkaartje. Ga met dit parkeerkaartje naar een betaalautomaat om het resterende bedrag te voldoen. Na betaling van je parkeerkaart heb je 15 minuten om uit te rijden.

Kan ik mijn reservering wijzigen of annuleren?

Tenzij wijzigen of annuleren bij het desbetreffende parkeerproduct is uitgesloten, kun je tot 3 dagen voor vertrek van je vlucht jouw reservering wijzigen of annuleren. Te wijzigen zijn: je persoonsgegevens, e-mailadres, wachtwoord, kenteken en de parkeerperiode. Wat je niet kunt wijzigen is de parkeerplaats, dus bijvoorbeeld van P1 naar P3. Wil je dus liever op een andere parkeerplaats parkeren, dan dien je je boeking te annuleren en een nieuwe boeking te maken. Indien je langer wilt parkeren op Groningen Airport Eelde, dien je bij te betalen. Het verkorten van je boekingsperiode heeft geen terugbetaling tot gevolg.

Wijzigingen kun je doorvoeren door naar jouw boeking te gaan en in te loggen op “Mijn account” op parkeren.groningenairport.nl. Aan het annuleren van de boeking zijn € 10,- euro administratiekosten verbonden. Je ontvangt automatisch een e-mail met de bevestiging van je wijziging of annulering.

 

Kan ik met mijn creditcard het parkeerterrein oprijden?

Het is niet mogelijk om met je creditcard het parkeerterrein op te rijden. Je kunt wel je parkeerticket met creditcard afrekenen bij de betaalautomaat. Ook is het mogelijk om online je parkeerplaats te reserveren en deze af te rekenen met creditcard.

Ik heb geen printer. Kan ik toch met mijn reservering het parkeerterrein oprijden?

Op de bevestiging staat een toegangscode vermeld. Je kunt met deze toegangscode het parkeerterrein oprijden. Wanneer je voor de slagboom staat, toets je de toegangscode in op de zuil. De slagboom gaat open en je kunt oprijden. Indien je op P1 parkeert en je kenteken hebt opgegeven, kun je ook op kentekenherkenning inrijden. Let op: je dient te allen tijde een parkeerkaart te trekken voordat je het parkeerterrein oprijdt.

Ik wil graag reserveren maar weet mijn vluchtnummer nog niet. Kan ik alsnog een reservering maken?

Nee, je kunt geen parkeerplaats reserveren zonder eerst je vluchtnummer in te voeren.

Is er vervoer van en naar de parkeerplaats?

Alle parkeerterreinen van Groningen Airport Eelde zijn op loopafstand. Er is daarom geen vervoer tussen de parkeerterreinen en de terminal.

Hoe betaal ik mijn online reservering voor het parkeren?

Je kunt betalen met creditcard (MasterCard, Visa en American Express), Giropay en via iDEAL.

Ik ben mindervalide. Waar kan ik het beste parkeren en hoe zit het dan met reserveren?

Op parkeerterrein P1 zijn speciale gehandicaptenparkeerplaatsen aanwezig. Wij verzoeken je de gehandicaptenparkeerkaart duidelijk zichtbaar achter de voorruit te plaatsen. Het is niet mogelijk vooraf een gehandicaptenparkeerplaats te reserveren. Wel kun je een gewone parkeerplaats reserveren. Indien je online een parkeerplaats op P1 reserveert, kun je parkeren tegen het budgettarief van P3. Je dient hiervoor na terugkomst van jouw reis de volgende documenten, onder vermelding van uw parkeerreserveringsnummer, op te sturen naar info@gae.nl; een kopie van je identiteitsbewijs, een kopie van je gehandicaptenparkeerkaart en een kopie van je vliegticket. Vergeet ook niet je bankgegevens te vermelden. Je ontvangt het verschil zo spoedig mogelijk terug.

Waar kan ik mijn parkeergeld betalen?

Je kunt je parkeerticket afrekenen bij de betaalautomaten op de parkeerterreinen. Bij de betaalautomaat voor het luchthavenrestaurant Bites & Flights kun je zowel contant, met pin of met creditcard afrekenen. Bij de betaalautomaten op P2 en P3 kun je alleen met pin of creditcard betalen. Reserveer je jouw parkeerplaats in onze parkeershop? Dan kun je betalen met iDEAL of creditcard.

Mijn vlucht is vertraagd of geannuleerd. Kan ik mijn parkeergeld terug krijgen?

Wat vervelend dat je vlucht is vertraagd of geannuleerd. De meer- of minderkosten van het parkeren als gevolg van een vertraging, wijziging en/of annulering van een vlucht worden niet vergoed. Zie hiervoor ook onze Algemene Voorwaarden Parkeren. Voor het aanvragen van een vergoeding wat betreft je reeds gemaakte parkeerkosten kun je het beste contact op te nemen met de desbetreffende luchtvaartmaatschappij. Zij zullen dit verder met je afhandelen.

 

 

Ik ben mijn parkeerkaartje kwijtgeraakt tijdens mijn vakantie. Kan ik alsnog uitrijden?

Indien je op kenteken hebt gereserveerd en bent ingereden, kun je ook op kenteken uitrijden. Is dit niet het geval, dan kun je bij de slagboom ook de toegangscode rechtsboven op je parkeerticket (die je bij je boeking in je e-mail hebt ontvangen) gebruiken om uit te rijden. Mocht dit op de een of andere manier niet lukken, dan je je melden bij de parkeerwacht. Hij of zij helpt je graag verder en zal er alsnog voor zorgen dat jij de parkeerplaats kunt verlaten.

Ik heb bij het inrijden toch op de groene knop gedrukt. Kan ik alsnog uitrijden?

Oeps, dat kan gebeuren! In dit geval ben je niet op je reservering ingereden en heb je hulp nodig bij het uitrijden. Wij verzoeken je bij terugkomst contact op te nemen met de parkeerwacht. Hij of zij is te herkennen aan een oranje/geel hesje. De parkeerwacht zorgt ervoor dat jij de parkeerplaats kunt verlaten. Indien je de parkeerwacht niet kunt vinden, mag je je ook melden bij de ticketbalie in de terminal. Zij kunnen je verder helpen.

Waar kan ik terecht met vragen?

Voor al je overige vragen of opmerkingen over parkeren kun je mailen naar parking@gae.nl of op werkdagen bellen naar 050-3097070 (bereikbaar van 08:30 - 17:00 uur). 

De algemene voorwaarden over parkeren op Groningen Airport Eelde vind je hier.